Leadbehandlere
En leadbehandler, f.eks. et callcenter, har et medansvar for at sikre, at et samtykke behandles i overensstemmelse med loven. Callcentret skal bl.a. hjælpe med at sikre, at samtykket til enhver tid kan tilbagekaldes, og callcentret skal kunne dokumentere samtykkets oprindelse i samtalen med kunden.
							Historikken i klagesager viser, at hovedparten af klagerne opstår som følge af, at en tilbagetrækning af samtykke ikke er respekteret, behandlet efter gældende forskrifter, eller at samtykkets oprindelse ikke kan dokumenteres. Bøden for en sådan klagesag er fastsat til 6-8.000 kr. pr. klage af Forbrugerombudsmanden.
Mitsamtykke hjælper jer med at sikre, at I overholder jeres ansvar for at give leadet mulighed for at tilbagekalde sit samtykke og har nem adgang til dokumentation for samtykkets oprindelse. Når I kontakter et lead, og personen ønsker at tilbagekalde sit samtykke, kan I let generere en optout-SMS gennem Mitsamtykke, som sendes til leadet. Herefter tilbagekaldes samtykket hos alle, der arbejder med leadet.
Er du en annoncør, som arbejder med leads? Eller er du en virksomhed, som på vegne af kunder arbejder med samtykker? Og vil du høre mere om, hvordan din samtykkehåndtering kan gøres meget smidigere og struktureret, så du sikrer dig selv og din kunde mod fejlagtig håndtering, så benyt kontaktformularen.